Întreabă bibliotecarul

Întreabă bibliotecarul

01.08.17
Activitati copii
Î Buna ziua. Spuneti-mi va rog ce activitati pentru copii se vor desfasura in luna august? Va multumesc
R Buna  ziua. Pentru informații privind activitățile pentru copii care se vor desfasura in luna august ,adresați-vă la Filialele pentru copii: N. Titulescu, Traian, Transilvania, A. Russo, Târgoviște, V. Bielinschi. Adresa și nr. de telefon le găsiți pe site-ul Bibliotecii www.hasdeu.md  la pagina Structura și Rețeaua BM.
01.08.17
Pot dona cărți?
Î Bună ziua! Aș vrea să știu dacă aș putea dona unele cărți la bibliotecă. Există oarecare condiții sau pot să aduc oricare carte?
R Buna ziua. Pentru a afla condițiile de donare a cărților apelați la tel. 022-66-18-11 Serviciul Management Infodocumentar.
31.07.17
Boschetari
Î Buna ziua! Am si eu o intrebare: dup[ ce principiu se accepta aici in biblioteca Hasdeu boschetari? De ceva vreme vin si cam miroase urit in sala.
R Buna ziua!  Biblioteca Municipală este bibliotecă publică și oferă acces liber pentru toată comunitatea chișinăuiană. Ne pare rău, dar aceasta este situația.
28.07.17
Biblioteca Hasdeu [Activități culturale]
Î Buna ziua! Spuneti-mi va rog ce se intimpla la biblioteca Hasdeu? Are biblioteca asta stapin sau nu? Acum 2-3 luni veneam cu placere aici (sunt contabila si am nevoie de unele carti de contabilitate care se gasesc la dmv.), dar acum e un haos total! Bibliotecarii lipsesc, cind ii intrebi ceva spun mereu ca nu stiu, noua sefa e intr-o incapere unde nu ai acces si respectiv nu pot ajunge la ea ca sa ma ajute. Sper ca puteti imbunatati situatia. Multumesc anticipat! Nu as vrea sa renunt la biblioteca asta pentru ca e tare comoda pt mine.
R Buna ziua! Mesajul dvs. a fost direcţionat către administraţia BM "B.P. Hasdeu", în scurt timp veţi primi un răspuns... O zi frumoasă! 
03.07.17
Activitati [Activități culturale]
Î Bună ziua,urmăresc programul Rucsacul de vacanță pentru copii. Ce activități aveți? și mă intereseaza dacă la B. de la Posta Veche va mai fi teatru, ca se duc copiii mei in fiecare duminica si nu este.
R Buna ziua! Privitor la Ruxacul de vacanţă, accesati linkul si puteti vedea toate activitatile care se vor desfasura in luna Iulie la filialele Bibliotecii Municipale http://hasdeu.md/activitate-rucsacul-de-vacanta-editia-a-ii-a-2912/
08.06.17
imprumut se carti [Resurse electronice]
Î Buna ziua, as vrea sa ma abonez la biblioteca petru a avea acces la colectia catalogului electronic sau chiar de a imprumuta carti care este procedura? Spuneti va rog daca aveti "Tiparnite manastiresti " de Lucian Blaga, "Monologul interior al unui e-book" Umberto Eco,"Neamul Soimarestilor" M. Sadoveanu, "Elevul Dima dintr-a 7ea" Mihail Drumea. Multumesc anticipat
R Bună ziua!   Pentru a deveni cititor al Bibliotecii Municipale "B.P. Hasdeu" veniti cu buletinul de identitate la orice filială a BM "B.P. Hasdeu" detalii - http://hasdeu.md/itemi-biblioteca-ta-nregistrare-4/ Accesul la bibliotecă se realizează în baza carnetului de cititor, gratuit, unic şi netransmisibil, ce oferă posibilitatea frecventării oricărei filiale. Carnetul îl obțineți prezentând buletinul de identitate și încheind un Acord cu biblioteca. Semnarea Acordului constituie actul juridic, prin care vă asumați răspunderile morale, materiale privind folosirea, păstrarea şi restituirea la termen a documentelor de bibliotecă împrumutate şi consultate, precum şi folosirea celorlalte bunuri materiale din bibliotecă. Acordul nu este valabil în lipsa semnăturii utilizatorului. Carnetele de cititor se eliberează pentru persoanele care au viza de reşedință (domiciliu) în municipiul Chişinău ele sunt de culoare roşie şi permit împrumutul la domiciliu şi frecventarea sălilor de lectură:   - persoanele cu viza de reşedință (domiciliu) în alte localități devin posesori ai carnetului de culoare mov și pot frecventa doar sălile de lectură și participa la programele culturale. Cartea "Neamul Şoimăreştilor" o puteti împrumuta în majoritatea Filialelor Bibliotecii Municipale "B.P. Hasdeu" (Ovidius, Transilvania, A. Russo, Stefan cel Mare, V. Bielikski, Târgu-Mureş, Codru, Hristo Botev, Iţic Mangher, L. Ucrainca, N. Titulescu, Târgovişte, Filiala de Arte Tudor Arghezi ...) adresele filialelor le gasiti accesind http://hasdeu.md/filiale/ Cartea "Elevul Dima dintr-a 7ea" Mihail Drumea o puteti imprumuta la Filialele Bibliotecii Municipale "B.P. Hasdeu" Centrul Academic Eminescu, Filiala Alba Iulia, Codru, Iţic Mangher, M. Costin, M. Drăgan, Nicolae Titulescu, Onisifor Ghibu, Târgoviste, Stefan cel Mare, Târgu-Mureş, Transilvania ş.a.) adresele filialelor le gasiti accesind http://hasdeu.md/filiale/ Cartea "Monologul interior al unui e-book" Umberto Eco o gasiti la Biblioteca Nationala a Republicii Moldova,  http://catalog.bnrm.md/opac/bibliographic_view/689707?pn=opac%2FSearch&q=Monologul+interior+al+unui+e-book#level=all&location=0&ob=asc&q=Monologul+interior+al+unui+e-book&sb=relevance&start=0&view=CONTENT Tiparnite manastiresti de Lucian Blaga https://issuu.com/departamentmemoriachisinaului/docs/tiparnite_manastiresti_de_lucian_bl. O zi bună!  
31.05.17
Caut o carte
Î Vă rog frumos, aș avea nevoie de cartea "Întâmplări din grădina mea " după Ana Blandiana. Merci anticipat
R Bună ziua! Cartea ce vă interesează poate fi împrumutată la oficiul copii al Filialei Alba Iulia (Str. Alba Iulia nr. 202  tel. 022 58 01 53 email: albaiulia@hasdeu.md   Blog http://bibliotecalbaiulia.blogspot.md/ Program Luni-Joi 09:00-19:00 Vineri, Duminica 10:00-18:00) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=113761 O zi bună!
19.05.17
HTML EBSCO [Resurse electronice]
Î Salut! am nevoie sa descarc de pe baza de date EBSCO Academic Search Premier un document HTML oricare, la tema marketing si sa mi-l transmit pe posta electonica...
R Bună ziua! Pentru a accede Baza de date EBSCO trebuie să fiţi fizic la bibliotecă, ex. Sediul Central pentru a primi consultatie va adresati la bibliotecarul de serviciu. Daca aveti tilul concret, autorul acesta va poate ajuta să gasiti si să copiati informatia necesara. O zi bună!  
11.05.17
Teza de mster [Solicitari de carte]
Î Ce cărți îmi propuneți să lecturez pentru teza de master cu subiectul: Blogul ca sursă de comunicare mediatică?
R Bună ziua! Pentru cercetarea Dvs trebuie să consultaţi cărti referitoare la două subiecte tot ce tine de blog şi comunicare mediatică. Trebuie să decideţi şi ce direcţie va urma cercetarea Dvs: Blogul sursă de comunicare a unei institutii, a unei afaceri, a unei persoane? În căutarea Dvs apelaţi neapărat la catalogul online al bibliotecii http://opac.hasdeu.md/ , în căsuţa de căutare scrieţi cuvinte-cheie (ex. blog, comunicare mediatică, comunicare în social media, New Media s.a.) şi apăsaţi Enter, drept rezultat va apărea o listă de cărţi, articole din ziare şi reviste la tema solicitată.  Câteva exemple de cărţi ce v-ar putea interesa (în paranteze este locatia cartii, adresele filialelor le găsiti accesînd http://hasdeu.md/filiale/ ): 1.Gogea, Vasile. La scara blogului : Jurnal dedus (2010-2014) / Vasile Gogea ; cu o prefață de Dorin Tudoran; postfață de Letiția Ilea. – Bistrița : Charmides , 2014. – 253 p. 978-606-8513-73-7 (Filiala Liviu Rebreanu) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=201886 2.Iuga, Nora. Blogstory / Nora Iuga. – Bucureşti : Casa de pariuri literare, 2011. – 121 p. 978-606-8342-35-1    (Filiala Alba Iulia, Filiala Stefan cel Mare)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=172559 3.Guzun, Igor. La blog : feat-uri / Igor Guzun ; Sergiu Bezniţki. – Chişinău : Bons Offices, S.a. – 126 p. 821.135.1-845=135.1 (Biblioteca Centrală) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=180602 4.Silver, Tessa Blakeley. WordPress Theme Design : a complete guide to creating profesional WordPress themes / Tessa Blakeley Silver. – Birmingham : Packt Publishing Ltd., 2008. – 211 p. 978-1847193-09-4 (Filiala O. Ghibu) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=281275 5.Lochard, Guy. Comunicarea mediatică / Guy Lochard ; Henri Boyer ; trad. de Bogdan Geangalău. – Iași : Institutul European, 1998. – 119 p. 973-586-183-6 (Filiala Stefan cel Mare) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=268517 6.Drăgan, Ioan. Paradigme ale comunicării de masă. Partea 1 : Orizontul societăţii mediatice / Ioan Drăgan. – Bucureşti : Casa de Editură şi Presă "Şansa" SRL, 1996. – 304 p. (Filiala Ovidius) 973-9167-54-3 http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=184056 7.Media şi Conflictele. – Bucureşti : Tritonic, 2004. – 232 p. 973-8497-90-6 (Filiala Transilvania) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=79845 8.Spaţiul public şi comunicarea ; coord. Isabelle Pailliart; trad. Monica Mitarcă, Eduard Săvescu, Beatrice Osanu. – Iaşi : Polirom, 2002. – 206 p. 973-683-856-0 (Biblioteca Centrala) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=89644 9.Bădău, Horea Mihai. Tehnici de comunicare în social media / Horea Mihai Bădău . – Iaşi : Polirom, 2011 . – 216 p. 978-973-46-1972-6978-973-46-2489-8978-973-46-2490-4 (Biblioteca Centrala) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=173018 10.Mesajul şi impactul informaţiei ; coord. Victor Moraru. – Chişinău : Centrul tehnologii Informaţionale al FJŞC, 1998. – 58 p. 5-85268-266-7 (Filiala Ovidius) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=183092 11.Cartea albă a mass-media moldovenești ; coord.: Marina Dumbravă et al. ; Inst. pentru Dezvoltare și Inițiative (IDIS) ”Viitorul”. – Chișinău : IDIS ”Viitorul”, 2011. – 40 p. 978-9975-4216-0-7   (Biblioteca Centrala) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=205398 12.Crescuţi digital : Generaţia NET îţi schimbă lumea / Don Tapscott ; trad. din engl. de Ioana Calen. – Bucureşti : Publica, 2011. – 584 p. 978-973-1931-60-9  (Biblioteca Centrala) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=181924 13.DeFleur, Melvin L. Mass Communication Theories : Explaining Origins, Processes, and Effects / Melvin L. DeFleur. – New York : Pearson Education, Inc., 2010 . – 358 p. 978-0-205-33172-7 (Biblioteca Centrala) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=5650 14.McLuhan, Marshall. Understanding media : the extensions of man / Marshall McLuhan. – New York : McGraw-Hill Book Company, 1966. – 364 p. (Biblioteca Centrala) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=177927 Succes!
10.05.17
Teza de An [Solicitari de carte]
Î Ce cărți îmi propuneți să lecturez pentru teza de an cu subiectul: ”Promovarea bibliotecilor în societate”?
R Bună ziua! Tema Dvs este una foarte vastă, trebuie să decideţi ce direcţie va urma cercetarea Dvs: puteţi cerceta toate bibliotecile din lume sau doar cele din Republica Moldova, doar bibliotecile pentru copii sau si bibliotecile publice, universitare, şcolare. Vă puteţi concentra pe promovarea tradiţională sau în mediul online. Desigur ca aveti nevoie şi de cercetare empirică, pe “teren”, contactati bibliotecile ce credeti că se integrează în studiul Dvs şi rugati să vă vorbească despre metodele, tacticile, strategiile pe care le utilizează pentru a se promova.  Referitor la cărţile pe care trebuie să le consultaţi, în primul rând ar trebui să citiţi cărţi din domeniul Marketingului (tot ce ţine de promovarea instituţională, strategii, studiul pieţei etc.) de asemenea trebuie să citiţi cărţi din domeniul managementului de bibliotecă (servicii, activităti, proiecte, parteneriate de biblioteca ş.a.) Consultati si resursele Centrului de Excelenţă Profesională pentru Bibliotecari (fizic, la sediu – bd. Ştefan cel Mare si Sfânt 148 et. 3) În căutarea Dvs apelaţi neapărat la catalogul online al bibliotecii http://opac.hasdeu.md/, în căsuţa de căutare scrieţi cuvinte-cheie (ex. marketing, promovare biblioteci) şi apăsaţi Enter, drept rezultat va apărea o listă de cărţi, articole din ziare şi reviste la tema solicitată.  Câteva exemple de cărţi ce v-ar putea interesa (în paranteze este locatia cartii, adresele filialelor le găsiti accesînd http://hasdeu.md/filiale/  ):   1.CHERADI, Natalia. Impactul mediului de marketing asupra funcționării bibliotecilor universitare din Republica Moldova / Natalia Gheradi .În: BiblioPolis, 2014, Vol. 51 (Nr 2) p.53-68. http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=187191 2.CHERADI, Natalia. Orientarea de marketing ca strategie de dezvoltare a bibliotecilor universitare din Republica Moldova : autoreferatul tezei de doctor în ştiinţele comunicării / Natalia Cheradi. Chişinău : S.n., 2014, 30 p. (Biblioteca Centrală)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=186195 3.HAREA, Gabriela. Strategii de marketing aplicabile în structurile infodocumentare şcolare : Ghid de bune practici / Gabriela Harea ; Stela Sebe, Focşani : S.n., 2012, 76 p. 978-973-0-12854-3 (Biblioteca Centrală) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=184900 4.BULUŢĂ, Gheorghe. Biblioteca XXI : Management & marketing / Gheorghe Buluţă ; Victor Petrescu, Octavian Mihail Sachelarie. Târgovişte : Bibliotheca, 2012, 256 p.978-973-712-715-0 (Filiala Alba Iulia, Filiala de Arte Tudor Arghezi, Filiala V. Bielinski, Centrul Academic Eminescu, Filiala M. Lomonosov, Filiala Maramureş, Filiala Ovidius, Filiala Târgovişte, Filiala Târgu Mureş, Filiala Traian, Filiala Transilvania)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=175509 5.Henson, U. Internet-Marketing, Moskva : UNITI, 2001, 527 s.(Biblioteca Centrală)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=140680 6.Smitt, Bernd. Èmpiričeskij marketing : Kak zastavit΄ klienta čuvstvovst΄, dumat΄, dejstvovst΄, a takže sootnosit΄ sebâ s vašej kompaniej = Experiential marketing: How to get costomers to sense, feel, think, act, and relate to your company and brands. Moskva : Fair-Press, 2001, 400 s. : il. 5-8183-0253-9, 0-68423-6 (Biblioteca Centrală)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=140339 7.TOKAREV, B.E. Metody sbora i ispol΄zovaniâ marketingovoj informacii, Moskva : Ûrist˝, 2001, 256 s. (Biblioteca Centrală)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=140263 8.POE, Richard. Četvertaâ volna, ili setevoj marketing v XXI veke. Moskva : Grand , 2001, 406 s. ; 1/32 5-8183-0284-9  (Biblioteca Centrală) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=140192 9.PRUTIANU, Ştefan. Cercetarea de marketing : Studiul pieţii pur şi simplu.  Iaşi : Polirom, 2005, 262 p.   973-46-0056-7   (Biblioteca Centrală, Filiala Hristo Botev, Filiala Liviu Rebreanu, Filiala Stefan cel Mare, Filiala Onisifor Ghibu)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=89553 10.MARCENAC, Luc. Strategii publicitare : De la studiul de marketing la alegerea diferitelor media. Iaşi : Polirom, 2006, 454 p. 973-46-0042-7 (Biblioteca Centrală, Filiala Onisifor Ghibu, Filiala Liviu Rebreanu, Filiala Mangher) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=87686 11.TREVISANI, Daniele. Psihologia marketingului şi a comunicării. Bucureşti : Irecson, 2007, 271 p.  978-973-7694-20-1 (Filiala Alba Iulia, Filiala de Arte Tudor Arghezi, Filiala I. Mangher, Filiala Maramureş, Filiala Ovidius, Filiala Stefan cel Mare ş.a.)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=62353 12.KNIGHT, Peter. Planul eficace de marketing : O metodă verificată pentru companiile de orice mărime. Bucureşti : BIC ALL, 2005, 168 p.973-571-580-5 (Biblioteca Centrală, Filiala Transilvania, Filiala Liviu Rebreanu)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=49434 13.ALEXA, Dragoş. Cartea cu secrete de marketing, publicitate şi design grafic / Dragoş Alexa. Cluj-Napoca : S. n., 2008, 228 p.978-973-0-05837-6 (Filiala Liviu Rebreanu, Filiala Transilvania)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=48945 14.Buzzmarketing : fă lumea să vorbească despre ceea ce faci. Bucureşti : Publica, 2008, 299 p.978-973-88749-4-7 (Biblioteca Centrală)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=44978 15.DRAYTON, Bird. Marketing direct pe înţelesul tuturor. Bucureşti : Publica, 2007, 477 p. 978-973-88365-4-9 (Biblioteca Centrală, Filiala Ovidius, Filiala Târgu-Mureş, Filiala Târgovişte, Filiala Transilvania) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=44823 16.KOTLER, Philip. Chaotics : Management şi marketing în era turbulenţelor. Bucureşti : Publica, 2009, 242 p. 978-973-1931-22-7  (Biblioteca Centrală, Filiala Târgu-Mureş) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=44366 17.KRÈNDELL, Rik. 1001 sposob uspešnogo marketinga : daže esli vy nenavidite prodavit΄ = 1001 ways to market your services : Even if you hate to sell / Rik Krèndell ; per. s angl. : K. Tkačenko. Moskva : Fair-Press, 2001, 494 s. (Biblioteca Centrală, Biblioteca Hristo Botev)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=42503 18.Marketingul serviciilor : Arta de a vinde invizibilul. Bucureşti : Business Tech International Press, 2010, 286 p. 978-973-8495-52-4  (Biblioteca Centrală) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=39535 19.ENACHE, Ionel. Marketingul în structurile infodocumentare / Ionel Enache ; ref. şt. : Mircea Regneală, Elena Tîrziman. Bucureşti : Ed. Universităţii din Bucureşti, 2006, 206 p.973-737-217-4978-973-737-217-8 (Biblioteca Centrală, Filiala Liviu Rebreanu)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=1316 20. Library Management and Marketing in a Multicultural World [[Text]] : Proceedings of the 2006 IFLA Management and Marketing Section's Conference, Shanghai, 16-17 August, 2006, Munchen : K. G. Saur, 2007, 366 p.  (Biblioteca Centrală)978-3-598-22032-6http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=67579 21.MORAN, Mike. Do it wrong quickly : How the web changes the old marketing rules / Mike Moran. Upper Saddle River : IBM Press, 2008, XXVII, 377 p. : il.978-0-13-225596-7 (Biblioteca Centrală)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=5733 22.KIRKPATRICK, David. The Facebook effect : The inside story of the company that is connecting the world / David Kirkpatrick. New York : Simon & Schuster Paperbacks, 2010, 372 p.  (Biblioteca Centrală)978-1-4391-0212-1http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=168935 23.LEVINSON, Jay Conrad. Marketing fără costuri pentru laboratorul de gherilă : 100 de tactici fără costuri pentru promovarea afacerii și energizarea profiturilor tale / Jay Conrad Levinson ; trad. de Mihaela Budul. Bucureşti : Businesstech International, 2005, 172 p.973-8495-19-9 (Biblioteca Centrală)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=206723 24.Viney, David. Cum să ajungi în top pe Google : Tehnici de optimizare pentru motoarele de căutare. Bucureşti : Meteor Press, 2009. 256 p. 978-973-728-425-9  (Filiala Ovidius, Filiala Liviu Rebreanu, Filiala Stefan cel Mare, Filiala Târgovişte, Filiala Transilvania, Filiala Târgu Mureş) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=44506 25.Brandt, Richard L. Băieţii de la Google : Cum gândesc Larry Page şi Sergey Brin / Richard L. Brandt ; trad. din lb. engl. de Marius Chitoşcă, Vlad-Octavian Palcu, Bucureşti : Curtea Veche, 2012, 190 p. 978-606-588-354-3  (Biblioteca Centrală)http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=184820 26.Promovarea egalităţii de şanse în educaţie şi cultură : rolul bibliotecilor : conferinţa internaţională ; coord. : Silvia Ghinculov, Natalia Cheradi. Chişinău : ASEM, 2014, 175 p. 978-9975-75-682-2 (Biblioteca Centrală) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=184796 27. HELLER, Robert. Cum să motivăm echipa. Bucureşti : Enciclopedia Rao, 2001, 72 p. 973-8175-31-3 (Filiala Onisifor Ghibu) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=140607 28.NASTASĂ, Lucian. Intelectualii şi promovarea socială : [Pentru o morfologie a câmpului universitar]. Cluj-Napoca : Limes, 2004, 224 p. 973-7907-55-8 (Filiala Liviu Rebreanu) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=69923 29.SCOBIOALĂ, Genoveva. Parteneriatul - oportunitatea deosebită de realizare / Genoveva Scobioală. În: BiblioPolis, 2013, Vol. 50 (Nr 4), p. 90-91.http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=168394 30.KULIKOVSKI, Lidia. Mass-media – partener indispensabil al BM „B.P. Hasdeu” în sporirea vizibilității publice : Studiu de caz / Lidia Kulikovski ; Irina Pleșca. În: BiblioPolis, 2013, Vol. 49 (Nr 3), p. 13-22. http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=166413 31.BORISOVA, Majâ Ivanovna. Reklamno-informacionnye tehnologii bibliotečnoj deâtel΄nosti. Sankt Peterburg : Professiâ, 2006, 319 s. ISBN 5-93913-109-3 (Centrul de Excelenta Profesionala pentru Bibliotecari) http://opac.hasdeu.md/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=75364 Lectura placuta si succes!